چگونه برای تحصیل در مقطع دکتری در کانادا رزومه بنویسیم؟

نوشتن رزومه CV در مقطع دکتری کانادا

نوشتن رزومه برای مقطع دکتری کانادا

یکی از دغدغه های متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا این مقطع نحوه نوشتن رزومه برای مقطع دکتری است. در کلیه دانشگاه های معتبر دنیا برای درخواست پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی،متقاضی باید رزومه ارایه دهد.
مشاوران ما در رایا بین الملل تلاش کرده اند در این مقاله  شما را با نحوه نگارش رزومه آشنا کنند.

رزومه دکتری باید چگونه باشد؟

در نوشتن رزومه مقطع دکتری کانادا بهتر است به طور خلاصه برجسته ترین ویژگی های خود در رشته تحصیلی که گذراندید را شرح دهد.
در رزومه ای که قصد نگارش آن را دارید باید توانایی های خود را به وضوح بیان کنید و تاریخچه تحصیلی خود را توضیح دهید و هر گونه کار مرتبط ، تحقیق ، تجربه تدریس و مهارتهای مربوطه را توضیح دهید.
رزومه ای که تنظیم می کنید بهتر هست شامل بخش های زیر باشد:

-اطلاعات تماس
-علایق پژوهشی
-تاریخچه تحصیلی
-تحقیق،تدریس،تجربه کاری مرتبط
-مهارت ها
-جوایز و افتخارات
-منابع

نوشتن رزومه برای دکتری

موارد زیر مراحلی است که باید هنگام نوشتن CV برای درخواست پذیرش در مقطع دکترا رعایت کنید:

– تصمیم بگیرید که چه بخشهایی را در رزومه خود می خواهید قرار دهید
– تمام بخشهای رزومه را با اطلاعات مربوطه تکمیل کنید
– در صورت تحقیق، منابع را وارد کنید.
-در آخر رزومه خود را مرور کنید.

قبل از شروع نوشتن رزومه برای دکتری در کانادا ابتدا باید رشته مورد نظر را بررسی کنید و اطلاعات خاص و همچنین صلاحیت ها و حوزه های ریسرچ را که دانشگاه مورد نظر به دنبال آن است، یادداشت کنید. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را باید در رزومه خود وارد کنید.

اطلاعاتی که باید جستجو کنید شامل مهارت های خاص ، موفقیت های تحصیلی و تجربه کاری است. شاید نیاز داشته باشید رزومه خود را متناسب با گرایش های مختلف ریسرچ تغییر دهید.
قبل از ارسال رزومه به عنوان بخشی از درخواست ، ضروری است که آن را از نظر صحت ، شفافیت و ارتباط بخش های نوشته شده، تصحیح کنید. رزومه خود را حداقل دو بار تصحیح کنید و فکر کنید فرد دیگری نیز به رزومه شما نگاه می کند. اشتباهات گرامری ، غلط املایی و سایر اشتباهات می تواند تأثیر منفی بر احتمال در نظر گرفتن دوره دکتری شما داشته باشد.

بهترین کلماتی که می توانید در رزومه خود استفاده کنید:

هنگام نوشتن روزمه بخصوص نوشتن رزومه مقطع دکتری کانادا استفاده از برخی کلمات برای فردی که میخواهد این رزومه را بررسی کند جذاب است و حتما به شما توصیه می کنیم از این کلمات در هنگام نوشتن رزومه استفاده کنید.

– Accomplished
– Achieved
– Earned
– Increased
– Produced
– Advised
-Consulted
-Facilitated
-Participated
-Coordinated
-Established
-Maintained
-Performed
-Supported
-Initiated
-Managed
-Supervised
-Addressed
-Demonstrated
-Presented
-Authored
-Developed
-Designed

اطلاعات مهم را با فرمت ایتالیک یا بولد مشخص کنید
اطلاعات کلیدی که می خواهید فردی که رزومه شما را بررسی می کند ببیند باید پررنگ ، ایتالیک یا به روش دیگری به وضوح برجسته شود.

رزومه خود را خاص تنظیم کنید

در نوشتن رزومه دکتری برای کانادا، هنگام ذکر تجربه خود، تا آنجا که ممکن است دقیق باشید تا به وضوح به خواننده نشان دهید که چه کاری انجام داده اید و مهارت ها یا تجربه ای را که کسب کرده اید چگونه بوده است. به عنوان مثال ، به جای اینکه بگویید “شما در آزمایشگاه شیمی کار می کردید” ، جزئیات آنچه در آزمایشگاه انجام دادید را با نوشتن چیزی مانند “ارائه هفتگی پاورپوینت برای دانشجویان شیمی بر اساس موضوع هفته برای مطالعه” توضیح دهید.
رزومه خود را مختصر بنویسید

سعی کنید رزومه یا CV خود را حداکثر در دو صفحه تنظیم کنید. تک تک عناصر رزومه خود را تصحیح کرده و اطلاعاتی را که برای اثبات صلاحیت های دکترا کاملاً لازم نیست حذف کنید.