دلایل تحصیل در مونترال کانادا

دلیل های انتخاب شهر مونترال کانادا برای تحصیل

اولین کاری که پس از تصمیم برای ادامه تحصیل در کانادا باید انجام داد انتخاب شهری مناسب برای این کار است که در این مقاله به شما دلایل تحصیل در مونترال کانادا را خواهیم گفت.
کانادا با توجه به وسعتی که دارد دارای شهر های کوچک و بزرگ بسیاری است، مهم است که شما کدام شهر را انتخاب می کنید و این شهر نسبت به بقیه شهرها دارای چه ویژگی هایی است.
قطعا مونترال ، کبک به عنوان “پایتخت فرهنگ” کانادا ، اولین حدس شما نبوده است! این شهر در رده بندی بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارد. مونترال همچنین در رده بندی شش شهر برتر دانشجویی است.

این رتبه بندی بر اساس شش فاکتور است:
-دیدگاه دانشجویان
-رتبه بندی دانشگاه ها
-شرایط مطلوب
-هزینه های زندگی
-کارفرمایان مناسب ( بازار کار خوب )
-فرهنگ مناسب

همکاران ما در رایابین الملل دلایل دیگری را نیز برای شما بررسی کرده اند تا اگر قصد تحصیل در مونترال کانادا را دارید کاملا با این شهر آشنا شوید.

زندگی پرتحرک دانشجویی در مونترال کانادا:

مونترال همه چیزهای خوب آمریکای شمالی را با زیبایی و فرهنگی که در اروپا یافت می شود را در خود جای داده است که این زیبایی ها باعث شده افراد زیادی مونترال را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.
مونترال به دلیل سبک زندگی آرام اما پر جنب و جوش ، صنایع منحصر به فرد و خلاقانه ، زندگی شبانه و فرهنگ کافه ها شناخته شده است. دانش آموزان می توانند در جاده های باریک سنگ فرش در Old Montréal قدم بزنند یا ساختمان های مدرن و پیشرفته را در مرکز شهر جستجو کنند. مونترال از بسیاری چیزها الهام می گیرد و آن را به شهری بسیار هیجان انگیز تبدیل می کند. همه این عوامل همراه با دوستی و تنوع شهر ، مونترال را نه تنها دانشجویان بین المللی ، بلکه دانشجویان کانادایی نیز بسیار جذاب می کند. در نتیجه ، مونترال یکی از بزرگترین جمعیت دانشجویی در جهان را دارد که برای تحصیل به این شهر آمده اند.

مسکن ارزان قیمت:

اگر قصد ادامه تحصیل در مونترال را دارید حتما یافتن مکانی برای زندگی در این شهر می تواند یک چالش بزرگ باشد ، ممکن است مطمئن نباشید هزینه زندگی استاندارد چیست ، بهترین مکان در چه مکان هایی از شهر واقع شده است و چه امکانات رفاهی در آن گنجانده شده است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که محل اقامت دانشجویان در مونترال بسیار مقرون به صرفه است. در واقع ، این شهر یکی از مقرون به صرفه ترین شهرها در کل کانادا است و این فقط یکی از دلایل لذت بردن دانش آموزان از این شهر است. مانند اکثر شهرها ، هرچه از هسته مرکزی شهر دورتر زندگی کنید اقامتگاه شما ارزان تر خواهد بود. با این حال ، یافتن مسکن ارزان قیمت در نزدیکی دانشگاه ها یا کالج های شهر امکان پذیر است. غالباً موسسات به شرکت های مسکن وابسته هستند و به دانشجویان در یافتن خانه یا هم خانه کمک می کنند.

حمل و نقل آسان و بدون استرس:

در حالی که شهرهای بزرگ و شهری دارای سیستم حمل و نقل کارآمد هستند اما سازگاری با آنها می تواند یک چالش باشد. مونترآل ، شهری متوسط دارای یک سیستم حمل و نقل ساده است. Société de transport de Montréal (STM) شبکه محلی قطارها و اتوبوس ها است که شما را به هرجای شهر که می خواهید می برد. حتی اگر راه خود را گم کردید نگران نباشید مردم محلی با روی باز به شما کمک می کنند.

طبیعتاً دانش آموزان و دانشجویان که قصد ادامه تحصیل در مونترال کانادا را دارند به هزینه حمل و نقل فکر می کنند و نگران هزینه های زیاد آن هستند. آنچه در مورد مونترال خوب است این است که ، به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان ، STM هزینه کمتری برای دانشجویان زیر 25 سال ارائه می دهد.

اگر ترجیح می دهید کمی ورزش کنید ، مونترآل دارای خطوط دوچرخه سواری و BIXI است که یک سیستم اشتراک دوچرخه است. برای رفت و آمد سریعتر ، دانشجویان می توانند از تاکسی های محلی استفاده کنند زیرا در مقایسه با شهرهای دیگر بسیار ایمن و مقرون به صرفه هستند.

کیفیت بالای سیستم آموزشی مونترال کانادا:

در کنار هر تمام مزیت های تحصیل در مونترال کانادا ، بهترین مراکز آموزشی نیز در مونترال وجود دارد..
Université de Montréal یکی از 10 دانشگاه برتر کانادا برای سال 2021 است. این دانشگاه به دلیل برنامه های علوم زیستی و پزشکی و داروسازی و دانشکده داروسازی مشهور است. این دانشگاه همچنین از نظر میزان رضایت مندی کارفرمایان از فارغ التحصیلان خود در رده سی و ششم جهان قرار دارد.

مشهور است  که مونترال یک تجربه دانشگاهی مثبت برای دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهد و با توجه به مطلوبیت کانادا به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور ، تحصیل در مونترال کانادا یکی از گزینه های اصلی دانشجویان است. آنچه در مورد شهر دانش آموز بسیار خارق العاده است ، گزینه های بسیار متنوع آن است. در حالی که مونترال دومین شهر بزرگ فرانسه زبان در جهان است (البته بعد از پاریس) ، و دوره هایی را به زبان مادری ارائه می دهد ، دانشجویان همچنین می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند. متناوباً ، دانش آموزان می توانند ترکیبی از دوره های هر دو زبان بین المللی را انتخاب کنند.

 

پیشنهاد برای مطالعه بیشتر:

زندگی در مونترال کانادا