فرصت و چالشهای ویزای توریستی کانادا در سال 2023

علاقه ایرانیان برای سفر و مهاجرت به کانادا در سالهای اخیر افزایش یافته است. به تدریج جمعیت ایرانیان کانادا از سال 2015 از طریق روشهای مختلف اقامتی رو به رشد بوده است. اکنون این کشور بدلایل مختلف به اولین مقصد مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است که  میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– چند فرهنگی بودن: بسیاری از مهاجرین از کشورهای مختلف دنیا، کانادا را بعنوان کشور محل زندگی خود را انتخاب میکنند. این موجب گردیده تنوع فرهنگی و بافت چند ملیتی از اقوام و ملیتها در کانادا با حفظ ریشه‌های سنتی خود جامعه کانادا را شکل دهند. جمعیت ایرانیان هم بدلیل افزایش قابل توجه، موجب گردیده بیزینس های مرتبط با ایرانی‌ها مثل رستوران ها، نانوایی ها و سوپرمارکتهای ایرانی رونق بیشتری پیدا کنند.

– مقصد تحصیلی: در دهه گذشته دولت کانادا به مرور دانشجوهای بین‌المللی را مجذوب ویژگی‌های خود کرد. کیفیت آموزش، شهریه مقرون به صرفه در مقایسه با انگلیس و آمریکا و امکان دریافت ویزای کار پس از تحصیل و اقامت دائم از جمله دلایل این محبوبیت است. شرکت رایا بین الملل با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی کانادا، توانسته هزاران نفر از هموطنان مان را در راستای مهاجرت تحصیلی کانادا همراهی نماید.

– ویزای توریستی 5 ساله: کانادا اولین کشوری بود که به ایرانیان بطور گسترده ویزای چند ساله مولتیپل را ارائه داد. این در راستای سیاست این کشور برای تسهیل ورود توریست بود. این ویزاها برای ایرانیها بسیار هیجان انگیز بود. از این رو افراد زیادی را ترغیب نمود تا برای آن اقدام نمایند و از داشتن ویزای 5 ساله (تا پایان اعتبار پاسپورت) بهره مند شوند.

شرکت مهاجرتی باتیس مجری تخصصی ویزاهای توریستی کانادا را تحت نظارت مشاور قانونی مهاجرت است. شانس خود را با استفاده از تجربه ارزنده باتیس افزایش دهید.

در سال 2023 دولت کانادا برای حمایت از ایرانی‌ها، طرح موقت تمدید و تبدیل ویزای کانادا را برای ایرانیان تا تاریخ 28 فوریه 2024 ارائه نمود. مهمترین بند این طرح، تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار کانادا (معمولاً سه ساله در صورت اعتبار پاسپورت) است.اشتیاق ایرانی‌ها برای ویزای توریستی کانادا پس از اعلام این برنامه مهاجرتی، بطور چشمگیری افزایش یافته است.

تحریک تقاضا بموجب این فرصت ممکن است فرصتی را پیش روی افراد زیادی قرار دهد ولی توجه به این نکات مهم است:

  • از متخصصین کمک بگیرید. آژانس های مسافرتی با شرایط و نرخ های متفاوتی خدمات ویزا توریستی کانادا را ارائه میدهند. توجه نمایید طبق قوانین کانادا، فقط مشاوره قانونی مهاجرت (همچون شرکت مشاوره مهاجرت باتیس) اجازه ارائه این خدمات را دارند. دقت نمایید گاهی در برخی موارد، این دفاتر برای افزایش شانس متقاضی مدارک مالی و ملکی، شغلی و ازدواج و .. جعلی را در پرونده (با اطلاع و بدون اطلاع متقاضی) می افزایند. مسئولیت این تقلب به عهده فرد درخواست کننده ویزاست و ممکن است برای 5 سال و یا برای همیشه از ورود به کانادا محروم گردید.
  • دلیل سفر قوی داشته باشید. اگر اقوام و دوست در کانادا ندارید، داشتن پلن قابل قبول برای سفر می‌تواند نقش کلیدی در شانس قبولی ویزایتان داشته باشد. بخصوص اگر سابقه سفر قبلی تان کم است.
  • اگر ریجکتی قبلی داشته اید، دلایل آفیسر در ردکردن پرونده قبلی تان را با یک مختصص قانونی مهاجرت مطرح نمایید.
  • مدارک منسجم و کافی ارائه دهید. مهم است که بتوانید شرایط قوی مالی، شغلی و خانوادگی تان را بطور شفاف ارایه نمایید.
  • اگر امکان تحصیل دارید ریسک نکنید. چنانچه میتوانید با توجه به سن، پیش زمینه ی تحصیلی و شغلی، و سطح زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا اقدام نمایید، صرفاً برای سهولت ویزای توریستی و فرصت تبدیل آن به  ویزای کار (در بازه اعلام شده توسط دولت کانادا)، فرصت ویزای تحصیلی را از دست ندهید. افرادی که در کانادا تحصیل مینمایند، بطور میانگین شرایط درآمدی و شغلی بهتری نسبت به افراد فاقد تحصیلات کانادایی دارند. تحصیل در کانادا عملاً سرمایه‌گذاری برای رشد زبان انگلیسی، آموختن فرهنگ زندگی و کار کانادایی است. اگر قصد اقامت دائم کانادا را دارید، برای موفقیت روی تحصیل سرمایه‌گذاری کنید. با مشاورین رایا بین الملل در این خصوص مشورت نمایید.
  • اگر شرایط تان ایده‌آل نیست، شانس خود را امتحان نمایید. اگر امکان تحصیل در کانادا ندارید و در کوتاه مدت هم شرایط تان برای ویزای توریستی (مثل تراول هیستوری) تغییری نمیکند، شانس خود را برای ویزای توریستی کانادا امتحان نمایید. از رد شدن درخواست تان نهراسید. این موضوع به هیچ عنوان به معنی رد شدن دائمی نیست و همیشه امکان درخواست مجدد وجود دارد.

 

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما در رایا بین الملل (مشاوره تحصیلی) و باتیس (مشاوره ویزا) ارتباط بگیرید.