هدف این مقاله، شناسایی بهترین استراتژی‌ها برای مواجهه با رد شدن ویزای تحصیلی، توریستی و کاری کاناداست.

در صورت رد درخواست ویزا، انتخاب یکی از گزینه‌های زیر به مدارک ارسالی شما و یا وکیل قبلی تان، و کیفیت ارائه پرونده بستگی دارد. آپشنهای شما شامل اقدام مجدد برای ویزا، درخواست بازنگری و آخرین گزینه Judicial Review در دادگاه فدرال کانادا است. به علاوه اینها، ممکن است تصمیم بگیرید که از پیگیری مجدد تحت هر یک این مسیرها خودداری نمایید.

اگر درخواست شما رد شده است، شما می‌توانید یک جلسه با یکی از مشاورین رسمی مهاجرت کانادا باتیس رزرو نمایید تا پرونده قبلی تان، یادداشت آفیسر (GCMS) و راهکارهای احتمالی خود را ارزیابی نمایید.
قبل از تصمیم‌گیری در مورد اقدام مناسب،همواره توصیه می‌شود که گام اول ارائه درخواست یادداشت آفیسر است (زمان آن 1-2 ماه طول می‌کشد).

1. دوباره اقدام کنید:

مهم است توجه داشته باشید که فرایند Judicial Review معمولاً یک فرآیند زمان‌بر و با هزینه بالاتر است. در بسیاری از موارد، سابمیت مجدد ممکن است راه حل موثرتری باشد.
با درخواست جدید، فرصتی برای ارائه مدارک، توضیحات و توضیحات اضافی وجود دارد، به ویژه اگر ارسال قبلی توسط خودتان انجام شده باشد و امکان بهبود وجود داشته باشد. در موارد متعددی تیم مهاجرت باتیس توانسته است در اقدام مجدد موفق به دریافت ویزا شود. با این حال، مهم است به یاد داشته باشیدکه تصمیم در مورد تأیید یا رد ویزا در نهایت با افسران مهاجرت کانادا است با در نظر گرفتن پالیسی و قوانین ویزای کانادا.

هنگامی که پرونده شماکامل است، بدین معنی که با مدارک مثبته براساس شرایط شماساپورت میشود، احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد.

2. درخواست تجدیدنظر یا اعتراض:

تقاضای بازنگری از یک افسر ویزا برای مرورمجدد پرونده ردشده در برخی موارد ممکن است مؤثر باشد. معمولاً بهتر است برای این موضوع با متخصصین رسمی مهاجرت مشورت نموده و این با در نظر گرفتن یادداشت آفیسر در پرونده (نت افیسر) امکان ارزیابی دارد. معمولاً شانس پذیرفته شدن درخواست پایین بوده و در مواردی توصیه می‌شود که خطایی در تشخیص مدارک توسط آفیسر وجود داشته باشد که در نت آفیسر آمده باشد.

افسر ویزا در ارزیابی درخواست‌های بازنگری مجدد دارای اختیارات زیادی است و زمان پردازش نیز به تشخیص افسر بستگی دارد. اگر موفقیت آمیز باشد ظرف مدت 2-4 ماه پرونده مجدد باز شده و گاهی اوقات با آپدیت ویزا شدن همراه است. توجه داشته باشید که در اغلب موارد پاسخی دریافت نمیشود و آفیسر الزامی به پاسخ دادن ندارد.

3. Judicial Review:

این فرایند قضایی در دادگاه فدرال کانادا صورت می پذیرد. جودیشیال ریویو که توصیه میشودتوسط وکلای حقوقی کانادا صورت پذیرد، میتواند تصمیم اداره مهاجرت را به چالش میکشد واگر موفق باشد، تصمیم اولیه تغییر خواهد کرد و یک افسر مهاجرت دیگر درخواست را ارزیابی مجدد خواهد کرد. توجه نمایید که دادگاه هیچ گاه ویزا اعطا نمی نماید. قاضی صرفاً میتواند در صورت قانع شدن که خطایی صورت پذیرفته و یا تصمیم قانونی نبوده است، دستور بررسی پرونده توسط افیسر دیگری را میدهد. این فرایند که براساس تجربه ما بین 6 تا 30 ماه ممکن است طول بکشد، در همه موارد توصیه نمیشود و باید توجه داشته باشید حتی در مواردی با وجود موفقیت در دادگاه، ممکن است پرونده توسط افیسر جدید هم مجدداً رد گردد.
برای پرونده های سابمیت شده در خارج کانادا، فقط 60 روز مهلت برای فایل کردن درخواست جودیشیال ریویو است. در موارد استثنایی امکان تمدید با دلایل و مدارک مثبته ممکن است باشد.

بطور کلی ری سابمیت پرونده معمول ترین، کم زمان بر و کم هزینه ترین روش تلاش مجدد برای دریافت ویزا است. ولی همچنان این موضوع به کیس شما و نت افیسر و توصیه مشاور رسمی مهاجرت پرونده تان بستگی دارد.

پاسخ به دیدگاه

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.