تحصیل در کانادا دبیرستان

نکاتی که در مورد تحصیل در مقطع دبیرستان بهتر است بدانید

تحصیل در کانادا یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی جوانان است و تحصیل در دبیرستان کانادا هم یکی از همین گزینه ها است.ثبت نام دانش آموزان بین المللی در دبیرستان های کانادا طی پنج سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است و بیش از 40 هزار دانش آموز بین المللی در سال تحصیلی 2018/2019 ثبت نام کرده اند.

برای دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند ، کانادا یک انتخاب عالی است! برای اینکه اطلاعاتی مفید و بیشتری در این رابطه کسب کنید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چرا برای دانش آموزان بین المللی خوب است که دبیرستان را در کانادا بخوانند؟

کانادا به دلیل کیفیت بالای زندگی و موسسات آموزشی با کیفیت در جهان شناخته شده است. بیش از 700,000 دانشجوی بین المللی در سال 2018 در این کشور تحصیل کرده اند و این تعداد در حال افزایش است. دانشجویان بین المللی در کانادا بسیار مورد توجه قرار می گیرند دولت های استانی و فدرال تلاش می کنند دانشجویان را جذب کنند و پس از فارغ التحصیلی به آنها کمک می کنند.

کلاسهای درس مدرن

فناوری به سرعت در حال تکامل است و دانش آموزان هنگام آماده شدن برای ورود به بازار باید با خواسته های فعلی بازار کار اشنا شوند. سواد دیجیتالی برای دانش آموزانی که  وارد تحصیل در دبیرستان کانادا می شوند و بسیاری از مشاغل می شوند اساسی است. سیستم آموزش عمومی بودجه ای کانادا به این معنی است که دانش آموزان به جدیدترین فناوری کلاس از جمله تبلت و آزمایشگاه های اطلاعاتی دسترسی دارند.

فرصت های همکاری و کارآموزی

کارورزی به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا تحصیلات خود را با تجربه کاری واقعی تکمیل کنند. این فرصت های اختیاری به دانش آموزان امکان می دهد با شرکت در محیطهای کار ، اهداف درسی دبیرستان را کسب کنند.

کارآموزی فرصتی عالی برای دانشجویان جهت کشف مشاغل آینده ، مهارت های عملی و کسب تجربه است. پس از آن دانش آموزان با مهارت ها و تخصصی که برای پیشرفت لازم دارند ، آماده گام در تحصیلات متوسطه و آماده برای بازار کار آینده می شوند.

کادر حرفه ای معلمان

معلمان کانادا بسیار منظم هستند و لازم است مدارک خاصی را برای تدریس داشته باشند. این بدان معناست که دانش آموزان از کیفیت اموزشی بسیار بالایی بهره می گیرند..

معلمان دبیرستان در کانادا  نیز در رشته های خود تخصص دارند ، با موضوعاتی که تحت عنوان “قابل آموزش” شناخته می شوند. این اطمینان می دهد که معلمان از موضوعات خاصی که تدریس می کنند آگاهی عمیق دارند.

علاوه بر معلمان ، دبیرستان های کانادا برای موفقیت دانش آموزان از کارمندان و مشاوران راهنمایی پشتیبانی می کنند.

مدارک معتبر بین المللی

مدارک دبیرستان های کانادا توسط موسسات تحصیلات تکمیلی در سطح جهانی شناخته می شوند. با توجه به سیستم آموزشی سازگار و قوی کانادا این مدارک در تمام دنیا معتبر هستند.

علاوه بر این بسیاری از مدارس متوسطه برنامه های بین المللی ارائه می دهند

دبیرستان در کانادا چند سال است؟

تحصیلات در کانادا در سطح استان تحت نظارت میشود ، بنابراین تعداد سالهای تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا بسته به استان متفاوت است. اکثر استانها از کلاس های 9 تا 12 را ارائه می دهند ، اگرچه برخی از آنها از کلاس 10 شروع می شوند. دانش آموزان به طور معمول در سن 18 سالگی فارغ التحصیل می شوند.

کبک تحصیلات متوسطه را از کلاس 7 تا 11 ارایه می دهد. در کبک دانش آموزان ممکن است با مدرک دوره 11 خود به دانشگاه مراجعه کنند اما اگر قصد ثبت نام در دانشگاه را داشته باشند باید دیپلم تحصیلات دانشگاهی را تکمیل کنند.

سال تحصیلی کانادا از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد و اغلب به دو ترم تقسیم می شود:

سپتامبر تا ژانویه
فوریه تا ژوئن

آیا دبیرستان در کانادا رایگان است؟

دبیرستان های دولتی کانادا برای کانادا رایگان است. اما از دانشجویان بین المللی شهریه می گیرند. این مبالغ معمولاً از حدود 8000 دلار تا 16000 دلار کانادایی متغیر هستند.

دانش آموزان معمولاً وظیفه تأمین ناهار و محل سکونت خود را نیز بر عهده دارند ، اگرچه کتاب و سایر مطالب اغلب از طریق مدرسه در دسترس است.

مراحل پذیرش دبیرستان در کانادا برای دانشجویان بین المللی چگونه است؟

پذیرش در دبیرستان های کانادا معمولاً راحت تر از دانشگاه ها است و معمولاً حداقل نمره قبولی (50٪ میانگین) را می طلبد.

دانشجویان همچنین ملزم به ارائه یک سری مدارک به عنوان بخشی از درخواست خود هستند. اینها ممکن است شامل یک نسخه از گذرنامه ، سابقه تحصیل در سه سال گذشته ، فرم درخواست تکمیل شده و فرم کاستودین باشد.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دبیرستان در کانادا باید از سطح زبان انگلیسی متوسط تا سطح بالایی برخوردار باشند. برنامه ها اغلب می توانند بدون آزمون زبان انگلیسی ارسال شوند ، اما ممکن است دانش آموزان پس از دریافت پذیرش ملزم به تکمیل دور زبان شوند. اگر دانش آموزان سطح انگلیسی پایینی داشته باشد ، ممکن است مجبور شود دوره های ESL را بگذراند که این دوره ها هزینه های اضافی را شامل میشود.

چه رشته هایی را در دبیرستان کانادا ارایه میشود؟

هر استان در کانادا یک برنامه درسی مرتبط و جذاب را با طیف گسترده ای از دوره ها برای انتخاب دانشجویان ارائه می دهد. این دوره ها به دانش آموزان می آموزد که به مسائل دنیای واقعی بپردازند ، مهارت های تفکر انتقادی را پرورش دهند و برای شغل آینده خود آماده شوند.

دانش آموزان برای دریافت مدرک دبیرستان ملزم به گرفتن تعداد مشخصی از واحدهای درسی اصلی مانند ریاضیات ، علوم و زبان انگلیسی هستند. این رشته ها در سطوح مختلف ارائه می شوند ، از جمله دوره هایی که برای برآورده سازی شرایط پذیرش استاندارد دانشگاه طراحی شده اند.

دانش آموزان همچنین می توانند کلاس های منحصر به فردی را برای تحقق بخشیدن به علایق یا تخصص های خاص مانند کسب و کار ، فیلم وعلوم اجتماعی شرکت کنند.

آیا دانش آموزان دبیرستانی می توانند در کانادا کار کنند؟

حداقل سن کار در کانادا نسبت به استان متفاوت است اما به طور معمول 14 تا 15 سال دارد. قانون کار کانادا به افراد زیر 17 سال اجازه کار می دهد ، به شرطی که با ساعت مدرسه مغایرت نداشته باشد. دانش آموزان دبیرستانی بین المللی که از طریق ویزا در کانادا تحصیل می کنند مجاز به کار نیستند.

دبیرستان در کانادا چه تفاوتی با ایالات متحده دارد؟

سیستم تحصیل در دبیرستان کانادا به طور کلی کاملاً مشابه ایالات متحده است. یک تمایز اصلی این است که آموزش و پرورش هر کشور برای پشتیبانی از برنامه های پس از متوسطه در همان کشور طراحی شده است. به همین دلیل ، دبیرستانهای ایالات متحده معمولاً به دانش آموزان کمک می کنند تا برای آزمونهای SAT آماده شوند ، که برای پذیرش در دانشگاههای کانادا لازم نیست.
اصطلاحات ممکن است از کانادا تا ایالات متحده متفاوت باشد. به عنوان مثال ، دبیرستانهای آمریکایی تمایل دارند از اصطلاحاتی مانند “دانش آموز اول” ، “دبیرستان” ، “مقطع متوسطه” و “ارشد” برای اشاره به پایه های مختلف استفاده کنند. در مقابل ، دبیرستان های کانادا معمولاً آنها را به عنوان کلاس های 9 ، 10 ، 11 یا 12 یاد می کنند.

دانش آموزان دبیرستان بین المللی در کجا می توانند در کانادا زندگی کنند؟

دبیرستان های کانادایی که دانش آموزان بین المللی می پذیرند ، اغلب برنامه های پشتیبانی را ارائه می دهند که براساس آن دانش آموزانی که امکان همراهی پدر و مادر و یا زندگی با اقدام نزدیک را ندارند، در طول تحصیل با یک خانواده میزبان در نزدیکی مدرسه زندگی می کنند. زندگی با یک خانواده میزبان فرصتی باورنکردنی برای دانشجویان بین المللی است که می توانند با فرهنگ محلی آشنا شوند و انگلیسی خود را تمرین کنند. آنها همچنین از دانشجویان هنگام زندگی در خارج از کشور پشتیبانی می کنند ، بنابراین خانواده ها می توانند با دانستن اینکه تحت مراقبت قرار گرفته اند احساس راحتی کنند.